maandag 27 januari 2014

Op sjouw

Afgelopen zaterdag was ik met een dinnetje naar Staphorst. We wilden langs de kringloop, even naar een wolwinkeltje aldaar en uiteraard even naar de stoffenwinkel van Stegeman. Het viel allemaal een klein beetje tegen, maar toch nog geslaagd. In één van de kringloopwinkels vond ik dit voetenbankje.


Aangezien ik altijd met m'n benen omhoog zit en dus de hele bank in beslag neem ( we hebben een kleine bank) leek een voetenbankje wel zo sociaal. En laat ie nou helemaal in stijl zijn :) Ik zeg niets meer aan doen.

Buiten stond nog een krukje dat manlief destijds gemaakt had van steigerhout. Ik heb hem vorige week binnen gezet om te drogen en heb er een plat kussentje op geniet. Nu ben ik bezig om er een gehaakt dekje overheen te maken.

  

Ja, dames, ik ben bang dat we straks weer een kleurig huisje krijgen. De basis ( lees, meubelen) wit en dan maar opleuken met vrolijke kussentjes, kleedjes etc. Vind overal nog wel restanten uit mijn kleurige periode en ik heb natuurlijk ook nog mijn gekleurde servies met bekers en kopjes van PiP Studio! Ik word er echt ontzettend blij van. 

O ja, vrijdagavond had ik ook nog "even" een sleutelhanger gemaakt:


Nu weer gauw aan het werk :)

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleuren garen heb je gebruikt. Dit is wel dik garen of niet? Met welke maat naald haak je deze? Toevallig nog tips voor leuke en betaalbare garens? ;-) Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bianca, ik loop de kringloopwinkels af en bij Zeeman, Action en de Wibra hebben ze ook wel af en toe wat liggen. Verder even opletten in de grabbelmanden bij wol- of hobbywinkels. Al is het maar een klein bolletje, ik neem alles mee. Het dekje haak ik op naald 3. Voor de Afrikaanse bloem heb zelfs verschillende diktes garen gebruikt. Naar mijn mening kan het allemaal wel bij elkaar. Het een is katoen, het ander acryl en ik heb zelfs bolletjes waar een beetje wol doorheen zit. Maakt het alleen maar leuker, vind ik. Succes ermee en zoals gezegd: pas op: het si enorm verslavend :)

      Verwijderen
  2. Leuk Alma, ik ben ook al aan het haken geslagen. Ps. Jou zoon deed zondag toch mee met darten? Hij is goed hoor en goeie gozer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen